take your time

May 9, 2007

doar la muzeul taranului roman

se intampla lucruri la mtr si asta ma bucura foarte tare. nu am ajuns pana acum la vreun film, dar sper sa ajung la cel din 10 mai de exemplu. festivalul filmului european proiecteaza filme in curtea din spate, The Best of Astra Film Festival propune niste filme documentare si expozitii la pachet cu mancare cu tot...







asa cum propune si campania de imagine pe care au desfasurat-o, mtr e mereu acutal. si vad ca se tine de cuvant. pe langa mesajele folosite, exista evenimente si multe multe noutati pe site.
mtr a avut parte de o campanie de imagine reusita, zic eu. s-a comentat ceva, cum ca un astfel de muzeu nu ar fi avut nevoie de reclama atat de vizibila si in stilul asta, ma refer la mesaj, forma, adresare si ca publicul mtr este altul...dar muzeul, la fel ca si antipa, este un exemplu reusit de tonifiere a brandului, de reimprospatare a imaginii. asculti spotul si ramai din el cu ceea ce trebuie. cu umorul inteligent si raportarea perfecta la realitate, cu iz modern, pastrand valorile traditionale, mesajul transmite ideea de baza si face subtil legatura dintre generatii.



am scris toate astea poate si datorita faptului ca imi place muzeul taranului roman cu tot ce are in interior si tot ce proiecteaza inafara. am fost de cateva ori in vizita, doar pentru muzeu, pentru obiecte de acolo, surprinzatoare si familiare, colorate si interesante, dar si pentru a lua o data, la un moment dat, un interviu unei doamne blonde care lucra acolo. nu ii mai stiu numele, dar o sa caut interviul in folderul cu teme/proiecte facultate si poate o sa imi amintesc mai multe. cert e ca o astfel de institutie nu trebuie sa fie considerata in mod deosebit elitista, pentru ca are la baza traditii romanesti si astea nu tin numai de literati sau burghezi, ci si de adolescenti sau tineri mereu in fuga, care nu au timp sau chef sa descopere un lucru pana nu li se arata pe fata.
si asta face mtr. se arata si ne minuneaza. bravo campaniei, implicit mercury care face treaba asta si bravo mtr ca accepta. atat cat se poate.
asadar, sa mergem la un muzeu plin de viata, sa vedem filme, sa cumparam lucruri cand se poate, sa luam parte la numeroase sarbatori care se petrec acolo. merita!

1 comment:

Anonymous said...

eu am niste indoieli. inteligenta pusa in joc pentru campania de imagine are un pic alta bataie decat cea care a creat discursul de imagine din expunerile muzeului. cea din campanie are un tip de ironie (chiar si auto-), dar vizeaza publicul tanar, trendy. cealalta are o alta miza, o cautare, chiar si in sensuri din alea grave, destul de diferita. constructia imaginii e mult mai complexa, are in spate niste armaturi si extensii estetice greu de atins intr-o campanie de publicitate. deci campania nu reprezinta, cred eu, expunerea muzeului. mai degraba evenimentele culturale care se intampla acolo, ceea ce e un lucru diferit.

cat despre antipa, acolo campania nu se sustine, dupa parerea mea, sub nici o forma. pentru ca expozitia sufera. este in formol de ani de zile. e adevarat ca lucruri precum cele expuse in vitrinele mari sau in borcane nu vor fi uitate asa usor, dar ma intreb: peste cinci ani cum va suna o reclama la antipa? la cum stiu muzeul asta, nici peste zece ani nu vor fi schimbari. cred ca mai intai ar trebui sa se intample ceva, o schimbare, evident, in muzeu, apoi sa te arunci la o rebranduire.

parerea mea este ca agentiile de publicitate au epuizat niste "sectoare" publicitabile, din randul celor carora nu li se pot cere cine stie ce bani, pentru ca nu au, si a venit randul muzeelor.
cred ca in curand va veni randul caselor de cultura din teritoriu si, daca ne batem capul, mai putem identifica zone exploatabile.
faza e ca pe astfel de zone, unde clientii nu-si permit sa plateasca lucruri pretentioase, agentiile au avantajul de a-si plasa idei. cei care au bani de cele mai multe ori aleg variantele cele mai proaste. aleg ce vor ei, nu ce cred publicitarii ca este bun, pentru ca ei dau banul. muzeele cu ce pretentii pot veni? ha?