take your time

November 16, 2008

iaca_si_prin_iasi

s-a ivit ocazia de a merge la cucuteni. la rude. nu ale mele. ale lui radu. dar numai bine ce s-a ivit ocazia de a merge la cucuteni sa luam vin facut in spatele casei, ca am vizitat, in ordinea minutelor de pe ceas: iasi, targu frumos, cucuteni, pascani.
ce-mi doream sa vad cultura cucuteni, sa urc un deal, doua, sa ajungem la acesti oameni unde se termina poteca, cu o casa in creierul muntelui, dar ce-mi mai doream sa vad dealul copoului si sa iau putin iasi-ul la picior.
mission accomplished. ad literram. pentru ca intr-adevar, a fost cam putin. frumos insa si curat, de nu ma aspteptam.
am luat-o in lung si lat, am bifat cam toate cele importante si am ajung in locuri descrise de-a fir a par in carti cu multe pagini. am refuzat din pacate, o poala-n brau (prajitura cu branza), dar promit sa fac asta data viitoare. am preferat un langosi cu ciocolata. am stat in piata unirii si la 11 ziua si la 11 noaptea. cuminte, pe bancuta si cu ochii la lume.
a fost extraordinar si placut surprinzator sa descopar locuri, care in ploiesti, cel putin, nu mai exista. dar care existau. sa vad universitatea in toata splendoarea ei, sa vad mitropolia unde se inghesuie lumea cu atata ambitie, sa o luam stanga-dreapta pe stradute, sa intru intr-un anticariat si sa nu mai vreau sa ies. si-atatea si-atatea.
pentru cineva care vine in iasi pentru prima data, in anul de gratie 2008, orasul pare foarte tanar. spirit alive, buildings alike. cu toata contradictia implicita.
kilometrii care se tot incapatanau si ceata stufoasa au fost singurii dusmani in plimbarea asta de weekend. in rest, numai de bine. si cu zambet pe buze.






No comments: