take your time

May 2, 2008

prima zi in praga

like no other. pentru ca m-a surprins placut pana la cel mai mic detaliu. am auzit povesti frumoase, am vazut fotografii reusite de la oameni plimbareti, dar acum am vazut cu ochii mei si mi-a placut mult.

am luat centrul vechi si cartierul evreiesc la picior in prima zi. de la 9 dimineata pana la 9 seara. cu o scurta oprire la terasa de pe hotelul prince parca, adica undeva pe la etajul 5 (detalii, aici) si o alta si mai scurta oprire la magazinul H&M. unde voi reveni sper, pana plec. :)

pasaj pietonal cat vezi cu ochii, arhitectura combinata interesant, culori pastelate pe cladiri vechi de ani si ani, turisti o mie. se strangeau cu mic cu mare sa vada schimbarea orei la ceasul turnului astronomic din piata centrala din orasul vechi. trasuri, masini vechi cu taxa la client, ordine si cumpatare in prezentarea ofertelor in piete, magazine, gift shop-uri s.a.m.d. mancare buna, bere buna cica, nu am baut inca, inghetata insa si mai buna, testata personal intr-o cafenea sa ii zicem, cafe milan parca din cartierul evreiesc. catedrala impozanta intr-un colt al orasului si sinagoga austera in alt capat. o multime de artisti, artizani, pictori, caricaturisti pe podul charles, in timp ce tramvaiul simpatic circula inversunat pe podul carol.

maine, de fapt astazi, dar mult mai tarziu, o luam de la capat. in alta parte. exista in plan si un spectacol de jazz, dar nu mai stiu unde, nu i-am retinut numele, o plimbare la karlovy vary, printre alte obiective de vizitat, de genul muzeu, palat, catedrala, parc plin de verdeata cu miros puternic de iarba proaspata, cimitir, alta si alta biserica plus mers mult pe jos in continuare, ca asa am simtit cel mai bine gustul orasului praga.
lantul de magazine manufaktura, magazinele cu obiecte din cristal Bohemia, numeroasele shop-uri de antichitati, haine vintage si decoratiuni mi-au bucurat astazi vederea, la fiecare pas.
si dupa ce am mers pe putin 10 ore, am realizat, cu harta in fata, de fapt cat de mare este orasul si ce mult mai avem de explorat. toate astea intr-o capitala dintr-o tara civilizata din europa de est.

No comments: