take your time

April 21, 2008

le grand bleu

le grand bleu, marele albastru, el gran azul, the big blue. whatever.
as putea sa revad filmul asta over and over and over...and over again. si nu m-as plictisi. de film, de actiune, de umor, de actori, de muzica mai ales.



mi-a fost recomandat de profesorul de geografie din anii de liceu. dl hanganu.
si am reusit sa il vad la mult timp dupa. l-am tot cautat, l-am gasit la o biblioteca publica din madrid si l-am tot (re)vizionat. as vrea sa il cumpar la un moment dat. pentru ca este superb filmul. te introduce intr-o stare si te aduce in alta. pleaca undeva cu un scop si ajunge la destinatie folosind toate mijloacele posibile.
nu as povesti nimic din el. pentru ca merita vazut.




unii m-au intrebat de ce mi-a placut asa de mult. ca nu e cine stie ce. si nu am stiut neaparat ce sa raspund. un film te poate atrage din foarte multe puncte de vedere. exista filme care iti plac cap-coada, inclusiv cu tot ceea ce implica realizarea lui. apreciez unele filme datorita actiunii/intrigii/conceptului, altele gratie jocului actorilor, multe dintre ele pentru realizare, montaj, efecte, altele pentru ideea din spate prezentata atat de bine pe ecran, altele chiar si pentru o idee nereusita, dar pe care daca o intelegi, incerci sa treci peste realizare si sa te gandesti ce a vrut sa spuna de fapt, iar si mai multe dintre ele datorita muzicii alese. pentru ca, evident, transmite foarte mult.

iar eric serra, in le grand bleu, a facut o treaba excelenta.
in plus, te indragostesti de grecia, without even knowing it.
si inca ceva: e semnat luc besson.
ah, si joaca jean reno.
:)

No comments: