take your time

March 6, 2008

activitati de student erasmus

citeam mai devreme pe un blog: 'ce am facut eu ca student erasmus'.
am ajuns din intamplare, dar cum imi place sa citesc experientele altor oameni plecati cu bursa, am dat inainte.
sa mai vorbesc despre sentimente, atitudini, stari de spirit si senzatii, nu mai e cazul. pentru ca oricine a fost plecat sau este, cred ca resimte chestia asta in orice moment. prin clasa a 10-a asa, imi povestea o verisoara care tocmai fusese in franta, cat de misto e experienta, cum nu se compara cu nimic altceva, cum trebuie sa vreau si eu si sa caut sa plec la un moment dat.
si am plecat. la madrid. si a fost extraordinar. peste asteptari, cu prieten alaturi, cu oameni minunati, cu mult chef si entuziasm.
dar, pe modelul postului de mai sus, ce am facut eu ca student erasmus:
(si asta pentru ca oricand imi amintesc cu placere, ma gandesc la oamenii cunoscuti, cu unii pastrez legatura si imi place chestia asta, la lucrurile facute, la mancarurile testate)
-------
am facut cursuri fie numai in spaniola, fie numai in engleza.
am mers in parcuri de distractie si m-am dat in toate draceniile, inclusiv in montaigne-rousse-uri, roller-coaster-ere, rachete din alea care te salta la 100m inaltime si multe altele.
am vizitat Franta (Lille, Paris si in between), Portugalia, Belgia.
am fost la Barcelona cu prietenul si am mers cel putin 8 ore pe jos in fiecare zi. cu opriri.
am facut foarte multe excursii si calatorii in spania (mai ales in sud): la Malaga, Granada, Sevilla, Cadiz, Toledo, Segovia, Avila
am fost in vacanta in Palma de Mallorca, in Novo Sancti Petri (undeva pe langa Ciclana) si in Ibiza.
am fost la 2 meciuri Real-Madrid.
am invatat sa fac tortilla, sangria, paella.
am cumparat multe carti, reviste, cd-uri, dvd-uri, perne, cercei, bratari, inele colorate, esarfe, palarii. si evident ceva haine.
am mers cu mijloacele de transport la intamplare, urcam la o statie, coboram la a 10-a, urcam in urmatorul autobuz si coboram peste juma' de ora. in order to explore the city.
am petrecut un craciun la mare, un revelion in clubul regizorului fernando trueba (calle 54) si apoi in plaza del sol din madrid.
am stat in 2 apartamente: primul, destul de central si aproape de ciudad universitaria, de 8 camere si 10 persoane (francezi, spanioli, portoricani, japonezi si noi, romanii); apoi doar cu spanioli, in numar de 3 intr-un alt apartament mai spre nord, dar mai ieftin si mai micut. la fel de misto zona. dar cu mai putine magazine si mai putina agitatie. :)
am vazut live un circuit de ciclism.
am lucrat (pe bani) intr-un centru de expozitii.
am vizitat cateva din agentiile de publicitate spaniole. cu treaba. munca de teren pentru curs.
am jucat pe consolele de joc, direct la sediul microsoft din madrid.
am asistat la filmari de seriale spaniole.
am jucat intr-un film. vreo 2 minute asa. :)
am asistat la 1 an de la atentatele din atocha.
am dat examen pentru un atestat de spaniola. nivel superior. (si l-am si luat. bravooo)
am petrecut nopti prin cluburi, seri prin baruri, dimineti prin parc si zile pe banca in oras si oriunde.
am facut si am tinut vreo 20-30 de prezentari, cu public cu tot.
m-am ingrasat 5 kg si am slabit 10. deci am tinut dieta.
am inotat in ocean.
am vazut multe multe filme. inchiriate, imprumutate, cumparate de la negrii cu 2 euro bucata, la cinema si la televizor, pana si in sala de curs (la dorinta profesorului)
am stat ore in sir la biblioteca. si alte ore in sir pe la facultate. la 2 dintre ele de fapt. multe ore prin oras si prin calatorii.
am tradus filme si am facut subtitrari. la videoteca facultatii.
m-am distrat, a fost super. am avut colegi interesanti, prieteni misto, am ramas si cu prieteni buni, dar si simple cunostinte.
am facut test drive cu nissan pathfinder, pe 2 roti, in rampa, pe dealuri si in gropi.
am invatat limba si incerc sa pastrez contactul, sa gasesc oameni, sa vb cu ei in spaniola, sa citesc, sa fac traduceri.
am simtit pe pielea mea globalizarea, mixul de culturi, de limba si obiceiuri. nemaipomenit!
am facut mii de fotografii, colaje. filmulete. am peste 15 cd-uri.
am primit o cina intr-un bar de fado, din portugalia, de la o femeie care tocmai divortase si care ne-a tinut ceva timp la discutii.
am mancat multe multe fructe de mare. delicioase. de toate felurile.
am dansat flamenco. am facut curs intensiv si mi-am cumparat si fusta si pantofi.
mi-am schimbat culoarea parului de cateva ori, am fost la sesiuni de machiaj profesioniste doar pentru ca erau gratis si in locuri fancy-trendy si cu oameni simpatici.
am stat regulat la cozi kilometrice pentru permisul de sedere.
m-am intors de vreo 3 ori in tara, o data pentru balul de sfarsit de facultate. fain!
a fost superb. ar mai fi o groaza de spus. am profitat la maxim. am invatat in locuri misto, cu oameni misto, am locuit cu prietenul, m-am plimbat mult, am aflat multe multe lucruri noi.

2 comments:

Laura said...

Buna seara,
Numele meu este Laura Malita, sunt lector la facultatea de Si Psihologie, Univ. de Vest din Timisoara.
De asemenea, particip intr-un proiect Erasmus, impreuna cu alte 8 universitati din Europa, proiect denumit MOBIBLOG, ce poate fi consultat la http://mobi-blog.eu. Ideea de baza a acestui proiect este legata de impartasirea de experiente Erasmus cu scopul de a-i ajuta pe viitori participanti la astfel de burse sa gaseasca raspunsuri de care, poate, ati fi avut si voi nevoie sa stiti.
Astfel, fie te inregistrezi, fie poti sa-mi trimiti mie sa incarc pe site povestea ta, cu bune si cu rele, ce ai recomanda si ce nu, cu aspect educational dar nu numai.
De asemenea, la adresa http://elearning.ugr.es/surveys/index.php? te rog sa raspunzi si la urmatorul chestionar http://elearning.ugr.es/surveys/index.php?, care nu ia mai mult de 5 minute pt raspusnsuri. Dorim sa ajutam alti viitori studenti Erasmus sa treaca mai repede de greutati, sa le ocoleasca pe cele care se pot preveni, dar si sa beneficieze de experienta voastra.
In numele lor, iti multumesc anticipat pt contributia ta!
Laura Malita

ana si maria said...

buna.
cu placere raspund la rugaminte si o sa iti trimit mai degraba tie povestea. si poate chiar o sa raspund si la chestionar.
imi amintesc cu mare palcere de perioada erasmus, o recomand cu mare caldura, astfel incat cat mai multi studenti sa accepte o astfel de provocare.

iti schimba viata, iti modeleaza personalitatea, te imbogateste o astfel de experienta.

asa ca, nu ramane decat sa imi lasi un mail si iti raspund.