take your time

February 25, 2008

sus la uscatorie

cum poate sa fie o duminica placuta?
pe langa cateva iesiri prin oras, unele cu treaba, altele de placere, pe o vreme asa frumoasa, cand nu esti la munte, iti gasesti cel mai comod loc sa citesti, sa faci niste fotografii, cu apa dupa tine si telefonul pentru urgente. eu am fost pe bloc. de fapt la uscatorie, care da in terasa de pe bloc. e locul preferat. de cand ne-am mutat in blocul asta, de vreo 9 ani asa, acolo ma duc cu placere de fiecare data cand vin la ploiesti. de fapt mai mult cand e vreme buna. merge si cand ploua, sa auzi picaturile deasupra capului, dar cand e mai serios, e mai bine in casa, la parter.



se vede tot orasul de-acolo, niste cladiri dragute, altele reprezentative, niste cladiri cu acoperisuri ruginite si case in paragina, se vede liceul meu, oameni care se plimba si mult fum in departare. oras petrolier, ce-i drept.



mai mult decat locul preferat, la uscatorie mi-am petrecut o groaza de timp cand invatam la admitere pentru facultate. la liceu imi facusem casa si masa pe balcon. cu paturica, cu farfurioara, carti intinse peste tot. asa si atunci. admiterea era in septembrie. deci era ceva timp intre bac si facultate. si majoritatea timpului astuia l-am petrecut acolo. de dormit nu as fi dormit, decat daca as fi facut curat mult si bine inainte si as mai fi instalat o lampa in apropierea capului. :)

cate carti nu erau intinse si pe acolo, printre rufe si stalpi de lemn! cu fundul pe patura asezata pe ciment, patura groasa, reciteam bibliografia pentru examenul de creativitate, faceam teste la engleza si gramatica cat si cum se putea.


usa de la intrare in uscatorie se deschidea cu un cutit si se incuia cu o cheie. tare ciudat, dar nu m-am apucat eu sa repar. si acum tot la fel funtioneaza. e parca mai prafuit, desi toate sunt toate ordonate. cand iesi pe terasa insa, e la fel de placut. printr-o alta usita mica, de data asta mereu deschisa.


uneori urcau vecinii. sa atarne rufe, sa impacheteze rufe, sa mai lase o bicicleta sau mai stiu eu ce. la inceput surprinsi, apoi s-au obisnuit cu prezenta mea pe acolo. oricum nu sunt multi, 10 familii intr-un bloc cu 4 etaje. eu, de la parter, mereu vroiam sus. si cum intram, in partea dreapta, caci atragea mai mult.

dupa examen, petrecere si toate cele, am luat calea bucurestiului si din ce in ce mai rar pe acolo. dar atunci cand se poate, hopa sus. cu cartea in mana, cu revista, orice, dar sa fie si o patura, cu tablele sau yams-ul, la un suc, o bere sus acolo, este tare frumos. nu e un loc deosebit, dupa cum spuneam, e cam praf (poate intr-o zi ne punem cu totii la treaba), dar pentru mine este the very special spot. cu amintiri cu tot si cu vedere frumoasa.

o parte din ploiesti. cu McDonald's cu tot, cu hotelul Prahova si multe altele.



No comments: