take your time

February 10, 2008

ce fac oamenii pentru bani

pai cate nu fac?!
tocmai ce am vazut un exemplu in acest weekend la sinaia. am fost initial la taverna sarbului. am fost invitati, am mancat lucruri bune, ca de exemplu zacusca si minunata ciorba de fasole cu afumatura si apoi am iesit la plimbare. si am descoperit noua masinarie de facut bani din sinaia. nu, nu vorbesc de taxa pentru drumul cu fundu' in masina pana la cota 1400. asta este on standby. si va urma. vorbesc despre telegondola anuntata batator la ochi prin semnele roz, turcoaz sau cum vrei sa le zici.

drumul scurt de la taverna pana la locul cu pricina este plin de noroi, de gropi, de pietre o mie. arata jalnic, pare un santier in constructie si nu lasa o priveliste placuta nici daca ai veni de o mie de ori si te-ai obisnui cu ideea. sau cu privelistea. poate doar sa vii la munte, la schi, la ceva zapada si sa pleci acasa. facand exceptie de...tot restul. poate ai mai avea o sansa. dar sa te uiti intre timp in jur, eventual sa respiri un aer curat, sa iti tragi suflul...better not.


nu conteaza ce si cum, atata timp cat oamenii arunca cu 18 ron sa faca un drum scurt pana la cota. da, da. 18 ron. o suta optzeci de mii ca sa te plimbi cu o telegondola, ce-i drept destul de in forma, pentru ca e de abia inceputul, pe un drum pe care il faceai cu atata placere la picior...mhmmm...te pune pe ganduri.


what's next?!
sa iasa banii, sa se pompeze la capitolul asta, dar sa neglijam clientul, caci ar pune botul la orice. iti vine sa te duci 9 mii de ani.

imi amintesc cand au deschis mall-ul din ploiesti, asa zisul mall. anul trecut. mirosea a var, a vopsea, a tot ce vrei, erau deschise cateva magazine, cele din fata... daca intrai pe din dos sau incercai sa faci stanga-dreapta, erau inca schele, scari suspendate, galeti si multe multe altele.
dar ce conta?! daca scoteai in fata un levi's, un stefanel, un kenvelo si alte cateva... veneau cumparatorii disperati, aruncau cu banii, nu se mai enervau cand ajungeau prin spate in cautare de alte locuri de spanzurat leii. ca doar aveau satisfactia tenesilor nou-cumparati sau bluzei fosforecente de la adidas. numai ca unii observa. si le-am vazut fetele scarbite. ca si celor care treceau pe langa telegondola. si se uitau in jur. si nu pot decat sa le dau dreptate.

si sa caut sa merg in alte locuri.
acolo, sus, macar era cineva care parea fericit.

No comments: