take your time

February 24, 2008

50 de ani de casnicie.

adica nunta de aur.
am fost sambata la aniversarea unei nunti de aur. doi batranei, parintii unui el de nici-nu-mai-stiu-cati ani are, foarte simpatici si foarte calmi, foarte relaxati. au stat cuminti in biserica, ea cu un buchetar alb in mana si cu basma in cap, el cu ochii cand in pamant, cand la ea, cand la preot, au ascultat atenti cum i-a binecuvantat din nou Dumnezeu prin cuvintele preotului, la randul sau emotionat. "e a doua oara in viata cand aniversez o nunta de aur" zice el. vreo 40 si ceva avea. si are de fapt. parintii mei au fost nasii.

s-au impartit bomboane, au primit felicitarile emotionati si cu sufletul deschis. eu nu ii cunosteam. il stiam pe fiul lor, dan, care ne-a invitat si pe noi. pentru ca eram cumva in familie. rude mai indepartate. i-am cunoscut atunci si pe ei, le-am cumparat, zic eu, niste flori frumoase ca vremea de afara.

am stat la masa, am discutat putin. s-a mancat, s-a baut, s-a dansat. ca la o petrecere sau o aniversare. dar nu era chiar orice fel de petrecere. la aceasta varsta, mi se pare o eternitate 50 de ani de casnicie. e adevarat ca s-au casatorit tineri si nu au locuit ca mine 6 ani si ceva impreuna, inainte sa faca pasul. nu, nu sunt inca maritata. :) dar 6 ani jumate e durata relatiei.:)

i-am felicitat la final, caci am plecat mai devreme. m-au luat de mana si mi-au multumit. eu le-am urat una alta, dar eu tot mai aveau chef de vorba. ea mi-a spus ca nu se gandea ca va face vreodata asa ceva. 50 de ani de casnicie si/sau o aniversare a acestor ani. religioasa si cu prieteni la masa. el a zis:"pai de ce nu?! ca avem vecini care au ajuns si ei asa ca noi, dar nu au vrut sa faca nimic". iar ea completeaza mandra: "da...el mi-a facut o surpriza. a strans bani, ca noi nu aveam de unde, a pus bani deoparte si mi-a zis sa facem". si i-am vazut cum se uita unul la altul, dupa o viata lunga petrecuta impreuna. sigur ca au fost si probleme si suparari sau cine stie?! dar la varsta asta si in momentul asta, erau fericiti. unul alaturi de celalalt.

i-am pupat si am plecat cu gandul ca exista si iubiri din astea. cu oameni sanatosi, cat de cat, fara despartiri, cu copiii mari si chiar cu nepoti la aceeasi masa.

contrar sentimentului din acea zi, eu am avut o cearta serioasa cu jumatatea. exista zile mai bune si mai putin bune. e clar. :(

No comments: