take your time

January 24, 2008

rabdare

intotdeauna trebuie sa ai rabdare. in statie, la minister, la cec, la banca, la casa in supermarket, la job, in viata, cu dieta, cu parintii, cu copiii, cu prietenii.
trebuie sa ai si ceva noroc. dar norocul vine, pleaca. daca esti pregatit, il apuci de coada, daca nu, mai asteapta o data.
bucuria norocului difera de bucuria rabdarii.
castigi la loto, primesti un cadou neasteptat, o marire de salariu sau o casa cu etaj. te bucuri pe moment, razi cu gura pana la urechi, dar esti total surprins. nu te asteptai, la unele poate te gandeai asa in trecere, dar de cele mai multe ori nu te astepti la surprize din astea. bing, bang, bum. te-a luat prin surprindere. si e bucuria aia mare, de trebuie sa suni pe cineva sa impartasesti momentul. sa te lauzi, sa stie si altii ca ti s-a intamplat asta si asta. bucuria asta e misto. si eu am castigat la niste concursuri, niste bilete la concerte, niste carti, reviste, o sapca. si mi -a placut.
dar bucuria aia care vine dupa ce ai asteptat o perioada sa se intample un anumit lucru...cum e aia?! pai va spun eu. e mai misto. pare mai reala, mai palpabila, mai tangibila, mai cum vrei tu, dar e o senzatie pe bune. pentru ca stii ca te-ai chinuit oarecum pentru chestia aia, ai asteptat, ai avut rabdare, poate ca te-ai si rugat sa iti iasa (sa iti mareasca salariul, sa aduni bani pentru o casa pe pamant, sa iti schimbi biblioteca, sa slabesti, sa inveti germana si sa lucrezi apoi in Viena, etc.). si intr-un final, toate au dat roade. si ti se indeplineste visul, idealul, dorinta. si te bucuri pe moment poate la fel de mult ca si in cazul anterior. si iti vine sa suni prieteni, matusi, bunici. dar nu din prima. pentru ca ai nevoie de cateva momente. ca sa constientizezi. ca dupa un timp de, acum e pe bune. si iesi pe strada, te uiti la lume, iti vine sa ii spui unuia 'stii ce mi s-a intamplat mie? acum am si eu casa si nu mai stau in chirie' sau 'bai, eu am slabit 30 de kg si ma simt super' sau 'sunt intr-un final alaturi de iubita din liceu' si tot asa. dar nu le spui. le spui in gand si zambesti. de data asta, nu iti vine sa razi cu gura pana la urechi. zambesti si nu ca nu iti vine sa crezi, ca de mult timp iti doreai, dar parca iti umple inima de bucurie si nu te asteptai la sentimentul asta.
esti bucuros pentru ca ai avut rabdare. si o meriti din plin.
pentru ca rabdarea se rasplateste. nu rabdarea pe de-a moaca, ci rabdarea sustinuta cu ambitie, vointa, economii, perseverenta. tot rabdare se numeste.

No comments: