take your time

January 11, 2008

bloggerii despre CSR

am primit un mail, de la echipa Selenis, care se ocupa de ResponsabilitateSociala, in care dragos cerea pareri despre:

- cele mai responsabile trei companii in 2007
- nemultumiri vizavi de cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007
- ce astept de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008

si am raspuns:

1. Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?
Nu stiu daca se poate vorbi, inca, la noi despre CEA MAI responsabila campanie facuta de o companie. Sau despre CELE MAI responsabile companii. Pentru ca únele se angajeaza in acest demers pentru ca este o política internationala, altele pentru ca le pasa de ochii lumii, altele pentru ca le pasa subiectul, dar destul de putin, incat sa nu il duca mai departe. Se poate spune ca au fost niste actiuni incheiate cu succes, ca Petrom a facut ceva, ca Orange, Vodafone au facut cate ceva cu donatiile lor cu ajutorul sms-urilor. Dar trebuie vazut pe termen lung ce se intampla, ca sa poti raspunde corect la o astfel de intrebare.

2. Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?
Tocmai aceasta idee de continuitate, de actiune gandita pe termen lung mi se pare ca lipseste in conceperea unei strategii atunci cand vine vorba de CSR. Potential exista si am observat ca lumea se implica. De cauza asta ar trebui si continuata o astfel de actiune. Pentra ca nu sunt toti indiferenti. Ma refer la public. Nu stiu cat de mult sunt motivati angajatii propriilor companii. Si cred ca atata timp cat o companie motiveaza populatia sa participe prin aceste initiative, avem de unde si pentru ce. Cred ca greseala intervine atunci cand CSR = o implementare punctuala a unei campanii. Pentru ca o campanie are la baza o cauza, o problema sociala ce trebuie rezolvata. Si asta nu se intampla doar in 3-6 luni.

3. Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008?
Astept ca rezultatele acestor campanii sa fie mai vizbile, nu doar promovarea in sine a companiei care face aceasta campanie. Sa existe mai multa interactivitate, mai multa transparenta. Comunicate peste comunicate primim. Dar sa afli ca CEO-ul unei companii a vizitat un orfelinat, o localitate pentru care a dat banii sa se construiasca scoli, asta am auzit prea putin. Si as mai vrea sa-si doreeasca sa faca si in continuare.
Sper ca 2008 sa puna in bilant nu doar mai multe companii implícate social, dar si programe de CSR mai coerente si mai eficiente.

No comments: